9p: Spennende komposisjon av kjent motiv. Veldig bra bruk av bildeflaten med linjer som leder inn i bildet. Forgrunnen med grønnfargen på steinene utgjør en viktig del av bildet og er med på å gjøre at det skiller seg ut. God eksponering og kontrast.
9p: Spennende komposisjon av kjent motiv. Veldig bra bruk av bildeflaten med linjer som leder inn i bildet. Forgrunnen med grønnfargen på steinene utgjør en viktig del av bildet og er med på å gjøre at det skiller seg ut. God eksponering og kontrast.
8p: Godt portrett hvor de ulike elementene fungerer sammen. Bevegelse i rokken, blikket og de bare beina trekker opp. Den grønne filten forstyrrer historien og trekker noe ned.
8p: Godt portrett hvor de ulike elementene fungerer sammen. Bevegelse i rokken, blikket og de bare beina trekker opp. Den grønne filten forstyrrer historien og trekker noe ned.
9p: Et kjent motiv, som i dette tilfellet skiller seg ut fra dem mange, på grunn av fargespill og dramatikk i himmelen. Kunne kanskje vært beskjært noe nede ?
9p: Et kjent motiv, som i dette tilfellet skiller seg ut fra dem mange, på grunn av fargespill og dramatikk i himmelen. Kunne kanskje vært beskjært noe nede ?
8p: Dette bildet likte jeg avfølgende grunner: det får meg til å stusse litt : hva ser vi ? Er det noen som ser ned i vannet, med refleksjoner av himmel, eller er det noen som ser på himmelen, men vinklet slik at vi skal lure ? Liker kvadratisk utsnitt.
8p: Dette bildet likte jeg avfølgende grunner: det får meg til å stusse litt : hva ser vi ? Er det noen som ser ned i vannet, med refleksjoner av himmel, eller er det noen som ser på himmelen, men vinklet slik at vi skal lure ? Liker kvadratisk utsnitt.
6p: Godt komponert bilde som har fanget stemningen bra. Kunne vært noe kortere lukkertid slik at vannet kom bedre fram i de raske partiene av elva. Nå er det melkehvitt.
6p: Godt komponert bilde som har fanget stemningen bra. Kunne vært noe kortere lukkertid slik at vannet kom bedre fram i de raske partiene av elva. Nå er det melkehvitt.
6p: Spennende bilde med god eksponering. Ønskelig med noe tettere beskjæring i topp og bunn for å få det dramatiske bedre fram. Ser dette gjerne i sort-hvitt med enda mer kontrast.
6p: Spennende bilde med god eksponering. Ønskelig med noe tettere beskjæring i topp og bunn for å få det dramatiske bedre fram. Ser dette gjerne i sort-hvitt med enda mer kontrast.
6p: Fine linjer som leder inn i bildet og flotte farger. Horisonten er noe midtstilt. I tillegg er berg og himmel i venstre del lite spennende i forhold til resten av bildet.
6p: Fine linjer som leder inn i bildet og flotte farger. Horisonten er noe midtstilt. I tillegg er berg og himmel i venstre del lite spennende i forhold til resten av bildet.
4p: Morsomt utsnitt. Dog noe forstyrrende fokus på hender og føtter. Fargeforskjell på de to armene. Kunne kanskje med fordel ha vært "blurry" over hele billedflaten ?
4p: Morsomt utsnitt. Dog noe forstyrrende fokus på hender og føtter. Fargeforskjell på de to armene. Kunne kanskje med fordel ha vært "blurry" over hele billedflaten ?
3p: Morsom detalj med nordlys ut av pipen. Overeksponerte lys i vinduene og utsnittet med hytta i forgrunnen drar oppmerksomheten bort fra nordlyset. Hadde vært ønskelig med mer himmel.
3p: Morsom detalj med nordlys ut av pipen. Overeksponerte lys i vinduene og utsnittet med hytta i forgrunnen drar oppmerksomheten bort fra nordlyset. Hadde vært ønskelig med mer himmel.
3p: Vakkert vinterlys og spennende bruk av lang lukkertid på havet. Forgrunnen er rotete og kunne med fordel vært beskjært tettere. Også noe trangt mellom fjell og himmel.
3p: Vakkert vinterlys og spennende bruk av lang lukkertid på havet. Forgrunnen er rotete og kunne med fordel vært beskjært tettere. Også noe trangt mellom fjell og himmel.
3p: Fjell med speiling danner fine linjer inn i bildet. Båtene forstyrrer speiling av de innerste fjellene som linjene leder inn mot. Kraftig redigering med synlige overganger trekker ned.
3p: Fjell med speiling danner fine linjer inn i bildet. Båtene forstyrrer speiling av de innerste fjellene som linjene leder inn mot. Kraftig redigering med synlige overganger trekker ned.
3p: Forgrunnen fungerer godt og har en spennende beskjæring. Bakgrunnen skjemmes av for kraftig redigering i overgang mellom fjell og himmel og stor, tom himmelflate
3p: Forgrunnen fungerer godt og har en spennende beskjæring. Bakgrunnen skjemmes av for kraftig redigering i overgang mellom fjell og himmel og stor, tom himmelflate
4p: Fin bruk av lang lukkertid med bildet er for kraftig redigert og har for skarpe overganger mellom filter. Kunne med fordel vært beskjært i høyre del.
4p: Fin bruk av lang lukkertid med bildet er for kraftig redigert og har for skarpe overganger mellom filter. Kunne med fordel vært beskjært i høyre del.
4p: Snøen i front fungerer som god linje inn mot fjellene i bakgrunnen. Bildet er redigert for hardt og det er tydelige unaturlige overganger mellom filter. Snøflaten blir også for stor og tom i bildet.
4p: Snøen i front fungerer som god linje inn mot fjellene i bakgrunnen. Bildet er redigert for hardt og det er tydelige unaturlige overganger mellom filter. Snøflaten blir også for stor og tom i bildet.
2p: Vanskelig å få tak i historien for juryen. Kunne kanskje gått nærmere fiskeren. Nå blir bildet delt i to og dominert av elva som er noe utbrent og dekker mye av flaten.
2p: Vanskelig å få tak i historien for juryen. Kunne kanskje gått nærmere fiskeren. Nå blir bildet delt i to og dominert av elva som er noe utbrent og dekker mye av flaten.